چطور باید با آمازون به رقابت پرداخت

۰۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۸ رویدادهای علمی و پژوهشی
تعداد بازدید:۶۳۸
طبق تحقیقات انجام شده، ۴۲ درصد از خریداران، تمام (یا بخشی از) خرید های مربوط به تعطیلات خود را از سایت آمازون انجام می دهند
چطور باید با آمازون به رقابت پرداخت

 

42 درصد از خریداران، طبق تحقیقات تمام (یا بخشی از) خرید های مربوط به تعطیلات خود را از سایت آمازون انجام می دهند. با این حال EPiServer بیان می کند که می توان با e-behemoth رقابت کرد.

   حدود 42 درصد از خریداران برای تعطیلات امسال، بخش زیادی از خرید های خود و یا تمام آنها را از سایت آمازون انجام می دهند. طبق تحقیقاتی که روی 4500 خریدار در ایالات متحده، بریتانیا و تعداد دیگری از کشورها انجام شد، در زمان خرید برای تعطیلات، 32 درصد از مشتریان از آمازون شروع می کنند و در رتبه بعد از آن گوگل با 18 درصد قرار دارد.

در نقطه مقابل این آمار برای تعطیلات، کل تعداد خریداران از این بازارهای اینترنتی در بقیه ماه های سال قرار دارد، " که گوگل اولین مکان توقف برای زمانی است که افراد محصولی در ذهن خود برای خرید دارند، و البته که آمازون با فاصله کم پشت سر گوگل قرار دارد." تحقیقات EPiServer در ابتدای امسال منتشر شد.

   تقریبا نصف آن ها از آمازون خرید نمی کنند.

در عین حال که این آمار ممکن است برای رقبای آمازون دلسرد کننده باشد (البته نه برای گوگل ) دیدگاه " نیمه پر لیوان " این است که 47 درصد افراد تعداد کمی محصول خرید می کنند و یا هیچ خریدی نمی کنند. EPiServer همچنین بیان می کند که است که می شود با آمازون رقابت کرد و بدین منظور پیشنهاداتی را در گزارش "روندهای خرید تعطیلات آنلاین 2019" خود ارائه می کند.

   این شرکت توضیح می دهد که تمام دسته بندی های خرید از نظر الگوها و اولویت های مصرف کننده با یکدیگر یکسان نیستند. برای مثال، در پوشاک بیشتر احتمال دارد که یک خریدار در ابتدا به وبسایت یک برند یا خرده فروش (43%) مراجعه کند تا اینکه به گوگل (29%) و آمازون (30%) سر بزند. EPiServer همچنین می گوید که مصرف کنندگان تمایل به دیدن محصولات در مغازه ها و فروشگاه ها دارند تا اینکه به صورت آنلاین خرید کنند.

   ترافیک کاربران شبکه های اجتماعی به وبسایت های خرید اینترنتی دو برابر شده است. EPiServer اضافه می کند که شبکه های اجتماعی نقشی بزرگتر از همیشه در خرید اینترنتی تعطیلات امسال بازی خواهند کرد، همچنین با اشاره به اینکه این آمار در نیمه اول 2019 به نسبت 2018 دوبرابر شده است، این نکات کاملا مخالف با تحقیقات اخیر Deloitte است که بیان می دارد شبکه های اجتماعی نقشی تقلیل یافته در خرید تعطیلات امسال بازی خواهند کرد.

   به طور خاص EPiServer می گوید که بازاریابی اینفلوئنسری تاثیر ملموسی بر فروش های تکی دارد. با در نظر داشتن این مسأله که 52درصد از خرید کنندگان بر روی پست های اینفلوئنسر ها کلیک کرده اند تنها 23 درصد از مخاطبان این تحقیقات گفته اند که اینفلوئنسر ها را دنبال نمی کنند. اگرچه به نظر من این ارقام به نسبت گروه سنی متفاوت است و ممکن است شاخص خوبی برای تمام جمعیت نباشد: 62درصد از تمام مصرف کنندگان اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی را دنبال نمی کنند.

چطور باید با آمازون به رقابت پرداخت

   EPiServer تعدادی از پیشنهادات عمده و خاص را برای رقابت موثر با آمازون ارائه می کند:

  • محتوا و خدمات نقاط عطف کلیدی هستند، مطمئن شوید که تیم خدمات به مشتری شما در دسترس هستند تا خدمات ارائه بدهند و تیم محتوا هم راهنما های کاربردی و مفید خود را برای تعطیلات در وبسایت قرار دهد.
  • از جست و جوی پولی استفاده کنید، که بیشترین نرخ تبدیل را دارد و همچنین تبلیغاتی را در سایت آمازون قرار دهید.
  • از بازاریابی شبکه های اجتماعی و همچنین اینفلوئنسرها استفاده کنید. همچنین شرکت باید بر بهینه سازی محتوا و SEO نیز تاکید کند.
  • بر روی موبایل سرمایه گذاری کنید و تعدادی از راه حل های سریع فنی را پایه گذاری کنید.

  این گزارش همچنین سه کانال برتری که مشتریان را به مراکز خرید اینترنتی متصل می کنند، را نام برده است که ایمیل، شبکه های اجتماعی و نرم افزار موبایل که دارای برند قوی است به ترتیب هستند.

چرا این موضوع باید برای ما مهم باشد؟

   این گزارش بر مشتری مداری که تجربه کلی مشتری را افزایش می دهد تاکید دارد. آمازون منابع کالایی گسترده، سرعت و تسهیلات زیادی را ارائه می کند. رقابت با این قابلیت ها و صفاتی که آمازون دارا می باشد بسیار سخت و چالش برانگیز است.

   اگرچه EPiServer تاکید زیادی بر ارتقا فنی برای کاهش خطای تراکنش و افزایش سرعت دارد. اما به طور کلی خرده فروش ها باید تجربیات خرید را با محتوا و خدمات خوب، منصفانه تر کنند. آمازون مفتخر است به این که بسیار مشتری محور است. اما زمانی که نوبت به آموزش در برابر محصول، محتواهای الهام بخش، دستورالعمل های مختلف و خدمات مشتری می رسد، آنها کمبود هایی دارند.

تهیه و ترجمه : دکتر گرامی

29 اکتبر 2019

منبع :

https://marketingland.com/42-of-shoppers-will-buy-most-or-all-of-their-holiday-gifts-on-amazon-survey-finds-270123


نظر شما :